Docenten

Docenten

Hilde Goyens

Hilde begon haar danscarriere bij Jac Delsing (H. Hartinstituut te Heverlee 1973-1983).

Vanaf 1975 volgt zij jaarlijks meerdere dansstages georganiseerd door het toenmalige FVTBGAS (nu Fedes). Jazzdans kreeg ze van : Jac Delsing (B), Fred Benjamin (USA), Frank Ashley (USA), Lynn Symonson (USA), Vanoye Aikens (USA), Judith Jamison (USA), Rick Atwell (USA), Jean Luc Rude (Br), Ray Tadio (USA), Jorge Vazquez (USA), Paul Haze (USA), Chet Walker (USA). Moderne dans van George Tugdual (Fr - Graham), Julio Rivera (USA - Horton) en Lana Carol (Limon). Klassiek ballet van Piotr Nardelli (Bxl). In tapdans werd ze opgeleid door : Karen Rabinowitz (UK), Matt Mattox(Fr), Victor Cuno (Fr), Tracey Everritt (USA), Brenda Buffalino (USA), Alan 'O Nickel (USA), Philippe Roux (Fr). Hilde volgde nadien ook bijscholingen stretching (Amsterdam), pilates (Ann Van Huffel) en Lindy hop (Sophie Monheim). Voor tapdans volgt ze tot op heden jaarlijks les in Barcelona bij oa Guillem Alonso (Sp), Sara Reich (USA), Josh Hilberman (USA), Nico Rubio (USA), ea

Hilde behaalde in 1981 het diploma van Licentiate Lichamelijke Opvoeding aan de KU Leuven met specialisatie dans. Ze promoveert met de thesis: "Jazzdans in Vlaanderen - een socio culturele studie" ILO - KU Leuven 1982 - Hilde Goyens en Rita Wellens.

Hilde Goyens gaf les voor Bloso, Fedes, en studentensport ILO en op sportdagen in Leuvense scholen. In 1983 start Hilde als zelfstandige met het geven van lessen jazz- en tapdans op verschillende locaties in het Leuvense. In 1994 opent ze een eigen dansstudio in de Willem Coosemansstraat 202 te Kessel-Lo. Het lessenpakket wordt uitgebreid met kinderdans, figuurtraining en later ook hip hop, moderne dans en body fit en klassiek ballet. Hilde is gastdocente tapdans aan de afdeling 'musical' in de  Erasmus Hogeschool te Brussel. 

Elk dansleraar heeft zijn eigenheid opgebouwd mede door de invloeden van de stijlen waar hij mee in aanraking kwam als danser en er als lesgever mee aan de slag ging. Elke leraar krijgt zo een 'eigen, unieke' stijl. Op deze manier evolueert jazzdans in de loop der tijden. De jazzlessen hier  zijn een fusie van de 'ikonen' uit het jazzdansverleden en de hedendaagse, moderne jazzstijlen.  

De opwarming en techniek gedeelte bestaan uit klassiek onderbouwde oefeningen die kracht, lenigheid, elegantie, coordinatie, danstechniek aanleren. Het tweede deel van de les bestaat uit het aanleren van een choreografie en meer specifiek op het zich eigen maken van die stijl-typische kenmerken.  De keuze van de stijl wordt bepaald door de muziekkeuze. Die kan varieren van 'jazz' naar 'Fosse' , van 'lyrical' naar 'pop' , van 'musical' naar 'theaterdans', van 'tango' tot 'Broadway jazz'. 

De lessen zijn aangepast aan je dansniveau, leuk en uitdagend. We dansen vanuit ons centrum, vanuit het hart!

Laurent Flament

Laurent Flament  vervolmaakt zich als danser in Luik, Amsterdam en New York. Hij neemt er deel aan verschillende internationale danswedstrijden. Zijn professionele danscarrière start bij het 'Holland Show Ballet' te Amsterdam in 1998. Nadien verblijft hij drie jaar in de Verenigde Staten om er te werken voor 'Anita Mann Productions' en 'Opryland Productions'. In Europa werkt hij voor de Opéra de Flandre en Opéra de la Monnaie. Tijdens zijn professionele carrière als danser werkt hij met gerenommeerde choreografen als Bob Wilson, Bruno Agati, Bruno Vandelli, Michael Keegan-Dolan en Martino Müller. Als choreograaf werkt hij voor grote bedrijven zoals ING, Porsche, Dexia, Coca Cola. Op televisie chorografeert hij voor Dans Mondial, Tien om te zien, SYTYCD en TUDB. En voor het theater choreografeert hij  West Side Story, Sound Of Music en Annie.

Jennifer Regidor

 

Jennifer Regidor is choreograaf/ danser/ docent. Haar passie voor dans uit zich in het creëren van dansproducties en projecten, in het inspireren van jong en oud door de fysieke beleving van het lichaam als instrument.  

Jennifer volgde haar studies dans aan het Hoger Instituut voor Dans (specialisatie hedendaagse dans) en vulde deze aan met de opleiding bij P.A.R.T.S. in Brussel. Haar artistieke parcours, dat in 1995 begon, ontwikkelde zich heel verscheiden en uitgebreid. 

Ze werkte mee aan binnen- en buitenlandse dansprojecten in samenwerking met verschillende choreografen en groepen zoals P.A.R.T.S. (Anne Teresa De Keersmaeker), Cie. Aimé de Lignière, Cie. Arcoballo, Roberto Olivan, enz. Sinds 1999 leidt ze haar eigen danscompagnie Lune. Verscheidene producties stonden al in culturele centra in België, Nederland en Frankrijk, Spanje, Mexico... Als choreografe won ze reeds verscheidene prijzen en in 2006 en 2009 werd ze met Lune Ambassadeur van de Hedendaagse Dans in Vlaanderen. 

Doorheen haar artistieke wegen mengt ze graag hedendaagse dans steeds meer met andere kunstvormen o.a. live muziek, zang, videokunst, schilderkunst... Om Lune te kunnen professionaliseren richt ze in 2010 een tweede compagnie op, Lune&Co. Sinds september 2013 is deze compagnie volledig afgescheiden als Compagnie CoCon. Deze bestaat uit een database van free-lance dansers, die per project worden aangesproken. Zo is ze ook al sinds 2002 verbonden aan het collectief Dansproject, dat jongeren de kans geeft om meer podiumervaring op te doen in een jaarlijks festival in verschillende CC's in Vlaanderen. Sinds 2017 danst ze ook bij HNDRD, de hedendaagse compagnie o.l.v. Min Hee Bervoets.  

Haar eigen dansmateriaal evolueert nog steeds en wordt vooral gekenmerkt door de muzikaliteit, flow en dynamiek waarbij ze het partnerwerk en grondwerk niet schuwt. Sinds ze begon als docent aan het SLAC te Leuven heeft ze in vele dansscholen in Vlaanderen les gegeven. Momenteel werkt ze aan dé Kunsthumaniora te Wilrijk, de nieuwe dansopleiding aan het Lemmensinstituut te Leuven, in Danscentrum Aike Raes en Dansstudio Hilde Goyens te Leuven. Buiten voor het geven van workshops en coachings op dansstages wordt ze tevens als gastchoreografe uitgenodigd bij jongerencompagnies of jonge dansers in opleiding en zetelt ze in de jury van danswedstrijden voor hedendaagse en moderne dans. 

Axelle Demirkan

Axelle begon met klassiek ballet toen ze vijf jaar was. Al van in het begin wist ze dat hier haar passie lag.  De discipline en focus op techniek, die essentieel zijn in klassiek ballet, bleken wonderwel te matchen met haar energieke persoonlijkheid. Na enkele jaren kwam daar jazzdans bij. Ze studeerde af van de opleiding Hedendaagse Dans aan Kunsthumaniora in Brussel, waar ze in het vijfde middelbaar de prijs van meest beloftevolle student ontving.

In 2013 zette ze haar dansreis verder en begon ze aan de opleiding Docent Dans aan Codarts, te Rotterdam. Daar werd ze gevormd tot brede dansdocent met veel aandacht voor danstechniek. Zo had ze het voorrecht om les te krijgen van topdocenten in diverse stijlen. Om haar afstudeeronderzoek in de Verenigde Staten waar te maken, mocht ze als een van de eerste Docent Dansstudenten een van de Corrie Hartong beurzen in ontvangst nemen. In 2020 haalde ze haar masterdiploma in Kunsteducatie, tevens aan Codarts. Ze schreef haar thesis over de bevordering van de kinesthetische bewustheid van dansers. 

Ondertussen schoolde Axelle zich nog verder bij en volgde buitenlandse stages in hedendaagse dans, ballet en jazz, zowel in Europa, Afrika als de Verenigde Staten van Amerika.

loes umans

Loes volgde vanaf haar 3 jaar danslessen in danscentrum Aike Raes te Heverlee. Ze volgde er jazz, ballet, show- en streetdance lessen. Al snel werd duidelijk dat ze niet meer van de opzwepende hiphopmoves was weg te slaan. De harde beats, de vrijheid van het freestylen en de positieve sfeer waren haar op het lijf geschreven. In 2018 werd ze dan ook lid van het hiphopteam van de dansschool. 

Loes combineert haar studies in de geneeskunde met het geven van hiphoplessen in danscentrum Aike Raes en dansstudio Hilde Goyens. Ze doceert samen met Zoë Demoustier de DAMBA lessen, een groep voor dansers met een mentale of fysieke beperking. 

In haar lessen focust ze zich vooral op het creëren van een veilige en gezellige sfeer zodat de creativiteit van de dansers zich maximaal kan ontwikkelen.